poniedziałek, września 25, 2006

Z PiO: Jak budujecie zaplecze?

Pozwoliłem sobie wybrać co ciekawsze stwierdzenia z rozmowy na temat zaplecza

°K°:

Testy, Strony, testy, Strony =
Robisz strone A B C D
Linkujesz AB AC AD BC CD sprawdzasz co się dzieje, jak google to indeksuje jakie są tego efekty rezultaty. Linkujesz wewetrznie z anachorami i sprawdzasz jak reaguje google. Wyciagasz wnioski i stawiasz kolejne strony linkujac sobie wzjamnie według schematu ktory jest najlepszy, dorzucasz do tego sitemapy.
Testujesz wszystko co jest możliwe, nie mówie że od razu masz postawić 10.000 wartościowych stron, postaw sobie z 10 katalogów, postaw z 20 portali.
Cała tajemnica zaplecza: testy = efekty
Jakie testy ?
Wszystkie jakie nam przyjdą do głowy.

Ile poświecisz czasu i jak mocno będziesz pracowal takie będziesz miał zaplecze.

adek:

dobre zaplecze powinno nie tylko się zwracać ale też zarabiać na siebie+być jeszcze zapleczem i pozycjonować strony właściela (czyt. dodatkowo zarabiać )

Brad:
Pozwole sobie przytoczyc swoje slowa "na moc strony wpływa PageRank, liczba podstron i wiek domeny. Siłe konkretnego linku oblicza się dzieląc moc strony przez liczbę linków wychodzących" a tu inny mój cytat "PageRank jest to wskaźnik 'wartości' strony dla wyszukiwarki Google, zależy on od liczby i jakości BackLinks".

Dobry przyklad mocnej strony z wysokim PR to wikipedia, dzieki czemu wiele hasel jest w TOP10 google.
[...]
Nie liczy sie ilosc tylko jakosc, dobre podlinkowanie, wysoki PR, duzo postron i malo linkow wychodzacych. Majac 100 dobrych serwisow mozna utrzymywac bardzo duzo trudnych fraz.

A robi sie to tak [no przynajmniej ja tak robie]...

30% zaplecza podczepia sie pod systemy.
50% zaplecza wymiana linkami z serwisami tematycznymi, najlepiej takimi, ktore sa wysoko w Google na pozycjonowana przez nas fraze, proponuje to czynic za pomoca systemu z mojej stopki [ale to w niedalekiej przyszlosci bo jeszcze nie wystartowal].
20% zaplecza zakladajac ze sa to serwisy z wysokim PR i duza liczba podstron mozna pozycjonowac kazda fraze bez wzgledu na tematyke.
Katalogi - to tez forma "wspolnego" zaplecza, IMO lepiej dodac strone do katalogu niz tworzyc bezwartosciowe zaplecze bez dobrego oblinkowania.
[...]
Generalnie PR jest jak narazie jedynym i autentycznym zrodlem informacji o ocenie liczby i wartosci BL, czyli mocy strony wg. Google. IMO lepszym zrodlem informacji o mocy jest PR niz liczba BL, szczegolnie gdy coraz wiecej BL pochodzi z katalogow.

Beerbant:
wtrące tylko jedną małą rzecz, najistotniejszą moim zdaniem....
czas i planowanie w czasie.
Solidne zaplecze (jeżeli ktoś myśli poważnie) buduje się min rok czasu.
Niektóre frazy pozycjonuje się nawet dwa lata.
CZAS i CIERPLIWOŚĆ to podstawowe dwie rzeczy które musicie brać pod uwagę.